sterowniki silników krokowych sterowniki silników krokowych sterowniki silników krokowych sterowniki silników krokowych

Pasy uzębione (XPZ, XPA, XPB, AX, BX)

4.7777777777778 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Ocena 4.78 (9 głosów)
Pasy uzębione (XPZ, XPA, XPB, AX, BX)

Pasy klinowe to szeroka gama produktów, dostępna w naszym asortymencie. Stosuje się je w przekładni pasowej klinowej. Pasy klinowe mają przekrój trapezowy i są wykonane jako wieniec bezkońcowy. Przenosza one moment obrotowy z koła zamontowanego na wale poprzez tarcie między kołem pasowym a pasem. Pasy klinowe są produktem znormalizowanym.

Pasy uzębione to pasy klinowe ze ściętymi bokami, które używa się w aplikacjach dla zaspokojenia małych średnic kół pasowych. Pasy uzębione są bardziej wytrzymałe. Produkowane są z uzębieniem wewnętrznym, czyli biernym, które nie przenosi mocy oraz z ściętymi bokami. Bardzo dobrze sprawdzają się tam, gdzie wymagane są duże przełożenia oraz duże prędkości lub koła pasowe o małej średnicy.

Wykonane są z elastomeru, linki wzmocnienia kordowego oraz warstwy pokrywającej.

Pasy klinowe uzębione XPZ, XPA, XPB, AX, BX

  • Specjalnie wykonana obudowa zapewnia cichą prace przekładni oraz zapobiega zbyt wysokiemu wzrostowi temperatury
  • Szlifowane ściany boczne zapewniają sprzężenie pasa klinowego z rowkiem koła pasowego klinowego
  • zapewniają przenoszenie większej mocy w takiej samej przestrzeni lub taką samą moc w przestrzeni mniejszej o ok 30% w porównaniu do klasycznych pasów klinowych
  • elementy wytrzymałe pasa klinowego na rozciąganie przenoszą obciążenia uderzeniowe oraz zmęczeniowe
  • poślizg pasa jest niewielki a wartość przenoszonej mocy jest wyższa przy podobnych wymiarach gabarytowych w porównaniu z pasem z owijką
  • są bardziej elastyczne od tradycyjnych pasów klinowych, co umożliwia
  • włókna cząsteczek materiału – elastomeru, ułożone są czołowo względem powierzchni bocznych.
  • zakres temperatur pracy: -40ºC-100ºC

Pasy klinowe XPZ, XPA, XPB, XPC używane są powszechnie w budowie napędów pojazdów roboczych, do przenoszenia mocy z silnika spalinowego na pompy wodne, rozruszniki i prądnice, wentylatory, dmuchawy itp.

alutec2.pngbeta.pngbosch.pngcrc.pngfanar.pngfatek.pngfenes.pngflt2.pnghiwin.pngigus.pngirwin.pngklingspor.pngknipex.pngleadshine.pngloctite.pnglwadshine.pngmeanweell.pngnsk.pngsiemens.pngstanley2.pngstomil.pngteknomotor2.pngyato.pngyg-1.png