Nakrętki trapezowe z tworzywa
IGUS jest producentem wysokiej jakości łożysk ślizgowych oraz elementów tworzących przekładnie kulowe a także trapezowe. Nowość tej firmy, czyli nakrętki trapezowe Iglidur, wykonywane są ze specjalnego materiału, który dzięki swoim właściwościom osiąga doskonałe wyniki i gwarantuje niezwykle efektywną pracę całego zespołu. Dodatkowo, nakrętki trapezowe Iglidur są nakrętkami, które nie wymagają zastosowania żadnych smarów. Materiał stosowany do produkcji jest materiałem o właściwościach samosmarownych, dzięki czemu nakrętki mogą pracować przez bardzo długi czas.
Bardzo istotne jest to, że Iglidur jest serią, w której występują nakrętki o skasowanym luzie. Oznacza to, że nie ma konieczności stosowania nakrętki redukującej luz, wystarczy zastosowanie nakrętki, która ma charakterystykę bezlufową. Prócz tego, w sprzedaży dostępne są również nakrętki cylindryczne oraz posiadające kołnierze do mocowania z mechanizmem.
W przypadku zastosowania tworzywa w nakrętkach Igus Iglidur, dołożono wszelkich starań, aby nakrętki mogły przenosić duże obciążenia. Zabieg ten się udał i nakrętki te niewiele odstępują nakrętkom stalowym czy też mosiężnym lub wykonywanym z brązu.
Nakrętki cylindryczne - iglidruj J
Nakrętki cylindryczne Iglidur firmy IGUS zostały wykonane z wysokiej jakości tworzywa o właściwościach samosmarownych, dzięki czemu nakrętki te oraz cały blok przekładni nie wymagają dodatkowego smarowania. Nakrętki cylindryczne posiadają te same właściwości co ich stalowe odpowiedniki, charakteryzują się ponadto wytrzymałością mechaniczną, a także doskonałą odpornością na kurz oraz ciecze.
Nakrętki kołnierzowe - iglidur J
Nakrętki Iglidur J z kołnierzem od firmy IGUS są przystosowane do pracy w trudnych warunkach przemysłowych. Kołnierz pozwala na zamocowanie ich do czoła mechanizmu, który nakrętka wraz ze śrubą mają wprawiać w ruch. Nakrętki te doskonale sprawdzają się przy niewielkich ploterach frezujących do tworzyw sztucznych, gdzie obciążenia nie są wysokie.
Iglidur J to nakrętki samosmarowne, są więc w pełni przystosowane do pracy w trudnych warunkach przemysłowych, gdzie ze względu na trudny dostęp lub brak możliwości ingerencji, przekładnia nie może być smarowana.