Łączniki krańcowe PROMET

Miniaturowe łączniki pozycyjne (drogowe) są przeznaczone do pracy w różnych obwodach pomocniczych układów sterowniczych, sygnalizacyjnych, pomiarowych i kontrolnych. Na wybór właściwej odmiany łącznika pozycyjnego mają wpływ następujące czynniki: - miejsce zainstalowania (wymagany stopień ochrony), - kształt i sposób przemieszczania się elementów sterujących łącznikiem, - parametry elektryczne obwodu, - parametry mechaniczne łącznika.
Budowa i działanie:
Każdy łącznik pozycyjny składa się z części napędowej oraz członu łączeniowego zestykowego. Napędy mogą mieć wykonanie podstawowe, dźwigniowe, teleskopowe lub popychaczowe. Człon zestykowy zawiera zestyk przełączny (r+z) - dwuprzerwowy. Zestyki łączników są zestykami o działaniu skokowym (migowym). Określenie charakterystycznych położeń i odcinków drogi elementów napędowych oraz sił potrzebnych do przestawienia styków łącznika przedstawia poniższy rysunek.
Objaśnienia:
PA- położenie po przestawieniu łącznika
FC- siła do przestawienia
FR- siła do przestawienia powrotnego
FT- siła po przestawieniu
FCT- siła po przestawieniu całkowitym
CA- droga do przestawienia
CTR- droga eksploatacyjna
CD- droga różnicowa
CRA- droga po przestawieniu
CT- droga całkowita























